tiistai 30. joulukuuta 2008

Vuosi loppuu

Huomenna on viimeinen työpäivä tälle vuodelle ja sen jälkeen ansaittu loma. Ajattelin lähteä liikkeelle. Kuopioon ja ehkä Helsinkiinkin. Tytär on innoissaan huomisesta junareissusta, pakkaili kolme kassia purkaen ne välillä ja aloittaen alusta. Ei osannut päättää mitä ottaisi mukaansa.

Minäkin odotan reissua. Ystävien tapaamista ja leppoisaa olemista. Lapsia ja aikuisia. Ruokaa ja juomaa ja paljon jutustelua. Ah.

Viime päivinä tuli urheiltuakin ja olin kahden päivän jälkeen niin väsy, että nukuin 11 tunnin yöunet palautuakseni. Taidan vanheta. Silti (tai juuri siitä syystä) olen päättänyt alkaa kohottamaan kuntoa. Olkoot se uuden vuoden lupaus.

En muista mitä viime vuonna lupasin. Olenkohan pitänyt sen lupauksen?

12 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

sinä lupasit ilmaista itseäsi minulle rehellisemmin, joten tässä tilanteessa tulkitsisin, että sinun tulisi myöntää tunteesi ja ajatuksesi itsellesi. lisäksi kirjasimme kumpikin pitkäaikaishaaveemme paperille. onko sinulla se paperi tallessa? paljonko olet tehnyt niiden haaveiden saavuttamiseksi?

Anonyymi kirjoitti...

p.s. minä muuten saavutin yhden niistä haaveista: marathonin. mutta sinun mielestäsi sitä ei voinut kutsua "pitkäaikaishaaveeksi".

Marja kirjoitti...

Hei!

Löysin tänne Arjen aarreaitan kautta ja ihatuin. Palaan pian!

Marja kirjoitti...

Ihastuin, siis.

Marguetta kirjoitti...

Arvasin että sinä muistat Toivo lupaukseni. Mä muistelin luvanneeni etten motkota pyykin ripustamisesta ;-)

On mulla jossain se paperi tallessa. Mun haaveethan oli mm. kävely vapaassa Tiibetissä ja matka bambumetsiin. Eipä ole vielä tullut toteutettua... Ja niihin verratuna maratoni ei ole pitkäaikaishaave. Ehkä mun tän vuoden tavoite on sit se 25km. Vuosihaave. Mitäs sulla on?

Ilona: Tervetuloa. Tulit tosi nopeasti takaisin. Kiäh kiäh...

Anonyymi kirjoitti...

puhutko puolimarathonista? se on 21km, ei 25. joo, ja sä kullä tarjosit sitä pyykin ripustamisautonomiaa, mutta mä en kelpuuttanut sitä. mun tavoitteita tälle vuodelle on varmaan saada tutkinto valmiiksi ja tehdä matka johonkin mielenkiintoiseen paikkaan. pitäis varmaan alkaa tunnustelemaan maaperää siihen koulupurjehdukseen.

Huhtikuunnoita kirjoitti...

Toivo, Toivo, älä takerru sanoihin ;o)
Uskon, että onnistut juoksutavoitteessasi. Teemme siitä yhdessä mahdollisen. Lupaan siis (lupaamme)tässä auttaa tytön hoidossa, että pääset juoksemaan.
Bambumetsään en lupaa :o)

Anonyymi kirjoitti...

minäkin voin auttaa sen 21 kilometrin kanssa. 25 en kyllä lupaa. :P

Marguetta kirjoitti...

Kyl mä mietin oikeesti et 25 kuulostaa paremmalle kuin 21... Saas nähdä vaan kestääkö kintut ku vihoitteli jo parin päivän jälkeen kävelylenkeistäkin.

Anonyymi kirjoitti...

mulla meno hidastui kummasti aluksi tuon 21-22 kilometrin jälkeen, mutta epäilen sen olleen pelkkä psykologinen muuri. se oikea fyysinen "muuri" muuten tulee pitkillä matkoilla vastaan pari kilometria sen matkan jälkeen jota yleensä on tottunut juoksemaan. tämän olen huomannut omalta kohdaltanikin, joten väittäisin, että jos päämäärä on juosta 25km, täytyy keskivertolenkin olla pituudeltaan vähintään 10km; "muurin" ylittämisen jälkeen jokainen kilometri muuttuu aina vain raskaammaksi. mutta kuten sanottua: minäkin lupaan M auttaa sua kaitsemalla Vilmistä tai lähtemällä joskus lenkkiseuraksi.

Kyllikki Hyytäjä kirjoitti...

mitä hittoa!? oletko sinä M treenaamassa puolimaratoonia varten (tai siis vähän reilua puolimaratoonia varten)?

miksi?

ja miten?

ei vitsi, pitäisiköhän minunkin...? kuulostaa aika sankarilliselta, siis ihmiseltä joka ei ole mikään himoliikkuja luonnostaan. kuulostaa henkiseltä siperialta ja sellaisesta meitsi tykkää!

miten sinä treenaat? minä juoksin viime kesänä viisi kilometriä ja siinä viimeisellä parilla sadalla metrillä tuntui että järki lähtee ja housut tippuu ja että vähintään kuolee. ajatus, että siihen 20 kilsaa vielä lisää... huh.

mutta mä haluuuuuun myös!!!

Marguetta kirjoitti...

katos, huomasin vasta nyt tän, huomaatkohan sä Kyltsi?

Mä aloitin treenaamisen vasta nyt semmoisella meiningillä et koetetaan jaksanko juosta yhtään ja kestääkö paikat ja jos alkaa sujumaan niin sit menen syksyllä puolimaratoonille. Lähdehän mukaan!

Juoksin eka kerralla jotain ehkä noin 5km. Ei tehnyt tiukkaa muuten kuin reisissä. Lihasmassa puuttuu, vaikka kuntoa on. Ajattelin pitää semmoista vähintään joka toinen päivä lenkille tai korvaavaa liikuntaa. Pitää vähän tarkastella systeemiä kunhan alkuun pääsen!