sunnuntai 7. joulukuuta 2008

Pakkasukko kävi kylässä



Ja jätti jälkeensä kiteitä joka puolelle. Minä hihkuin ilosta ja Tyär totesi: "siilin piikkejä". Täydellinen päivä ulkoilla. Oravatkin leikkivät vieressä, eivätkä juosseet karkuun. Jäniksen jälkiäkin näimme, mutta se arkajalka pysytteli piilossa.



Päiväunien jälkeen tytär herätti minutkin vierestään ja muutti samantien sängyn leikkipuistoksi, muumilaaksoksi ja sen metsäksi. Niissä maisemissa pehmoeläimet leikkivät keskenään piilosta. Lopuksi tyär halusi että piirtelisimme toistemme selkiin. Minä piirsin hänen selkään kukkasen ja auringon ja rakas sanan. Hän piirsi minun selkääni minun kuvani ja rakas sanan. Ajattelin mielessäni, kuinka onnekas olen kun saan olla hänen äitinsä.

Illalla leivoimme pipareita ja tähtitorttuja. Askarreltiin myös yhdessä joulukortteja ja puuhailtin kumpikin vähän omiamme.

Taas täydellinen päivä yhdessä. Pitkästä aikaa koen olevani todella onnellinen.


Pakkasusvainen maailma kietoo taas päivän sisäänsä.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei Tuittu! Olen niin onnellinen, että sinä olet onnellinen. :) Mutta sinullahan onkin se todellinen onnensiemen: joku, joka rakastaa sinua ehdottomasti juuri sellaisena kuin olet. Sen edessä kaikki maailman rikkaudet ja saavutukset ovat pelkkää tuhkaa ja tomua.

AC kirjoitti...

Todella kaunis kuvat!
Ja kiitos kommentistasi blogissani :)

Anonyymi kirjoitti...

oikeasti erittäin kauniita kuvia. vähän tuli ikävä kajaania...

toi on kyllä ihan mieletöntä tuo sinisten sävyjen määrä!!

-veera

Marguetta kirjoitti...

Topi: Kiitos. Onnellisuus on mukavaa. Kannattaa kokeilla.

Carolina: Kiitos kehuista ja eipä kestä. Sinulla on kauniita kuvia blogillinen!

Veera: Äh, Kuopiossa voi saada ihan samat fiilikset jos unohtaa kaiken muun ja nauttii vaan tyttären seurasta. Ei tää Kajaani sen kummempi ole kuin enenkään. Sinisyys on kyllä jännää ja toi usva!

Anonyymi kirjoitti...

Aivan ihania kuvia ja kirjoituksesikin oli ihana.

Mieltä jotenkin lämmitti tuo kommetti, että on ollut täydellinen päivä ja että olet onnellinen :)

Se on hieno tunne, kun yhtäkkiä tajuaa - että hei minähän olen ONNELLINEN :)

Siispä ONNELLISTA Joulun aikaa Rauman suunnalta.